اخبار دسته اول

ساخت وبلاگ

کد مطلب: 346796

واردات رسمی خودروی آمریکایی به بازار ایران آغاز شد/ ورود شورولت با واسطه‌گری کره جنوبی

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۹

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:‌ نمایندگی رسمی شورولت تمام مراحل خود را در ایران طی کرده و از طریق کره جنوبی خودروهای آمریکایی شورولت وارد بازار ایران شده است.

فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با فارس،‌ در مورد آخرین وضعیت بازار واردات خودروی آمریکایی به ایران، اظهار داشت:‌ نمایندگی شرکت شورولت که از طریق کره جنوبی فعالیتش را در ایران آغاز کرده تمام مدارک و گواهی‌های لازم در زمینه استاندارد،‌محیط زیست و غیره را به طور قانونی طی و دریاقت کرده است.

احتشام‌زاد در مورد تمایل ورود شرکت‌های مختلف خودروساز خارجی به بازار ایران اینگونه توضیح داد که تقاضا برای حضور در بازار خودروی ایران افزایش یافته که بیشتر به منظور واردات خودروی آماده است.

به زعم احتشام انتقال تکنولوژی جدید مزیت واردات خودروهای خارجی به کشور است و افزود: نمایندگی‌ها باید بتوانند خود را با تکنولوژی روز مجهز کنند و موظف به ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند که در کنار آن آموزش‌های به روز نیز داده می‌شود.

وی خطاب به واردکنندگان خودرو گفت: از آنجایی که مردم در ایران به خودرو نگاه سرمایه‌ای دارند برندهایی در ایران ماندگار خواهند بود که سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشند چرا که خدمات پس از فروش به مشتری یکی از ارکان اصلی در بازار ایران است و در عین حال باید تکنولوژی خودروسازان خارجی در ایران به روز باشد.

احتشام‌زاد در مورد آمار واردات خودرو که در سال گذشته با ۵۰ درصد کاهش روبه‌رو بوده اینگونه توضیح داد که در سال ۹۳، به دلیل کاهش شدید تولید داخل در سال ۹۲، و لجام‌گسیختگی بازار و نبود نظارت کافی آمار واردات خودرو به دو برابر رسید.در حالی که از سال ۹۰ به بعد نیاز واردات خودرو در کشور سالانه ۵۰ هزار دستگاه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ واردات خودرو به رقم واقعی خود یعنی همان ۵۰ هزار دستگاه رسید که برای سال ۹۵ هم همین رقم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، دولت پیش‌بینی کرده است که در سال ۱۴۰۴، ۱۰ درصد میزان تولید داخل خودرو وارد شود که اکنون این رقم ۴ درصد است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در پاسخ به اینکه امسال نیز معیار خودروی لوکس حجم بالای موتور ۲۵۰۰ سی‌سی در نظر گرفته شده در حالی که قرار بود قیمت نیز مد نظر قرار گیرد با اظهار تأسف از اینگونه معیارها گفت:‌ ما توضیحات و تحلیل‌های فنی خود را بر اساس مدل‌های دنیا به سازمان توسعه تجارت ارائه کرده‌ایم و معتقدیم تعیین مشخصات فنی محصول نشانگر لوکس بودن نیست بلکه قیمت آن هم باید مد نظر قرار گیرد.

کلمات کلیدی : واردات خودرو آمریکایی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:20

کد مطلب: 346781

دستگیری عوامل اصلی درگیری اندیمشک

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۱

فرماندار اندیمشک از درگیری بیش از ۱۵ عامل اصلی درگیری روز گذشته (۳۰ فروردین) در شهرستان اندیمشک خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا گودرزی با اشاره به درگیری روز گذشته در شهرستان اندیمشک، اظهار کرد: درپی درگیری که روز گذشته در منطقه کوی بهارستان شهرستان اندیمشک رخ داد، بیش از ۱۵ نفر از عوامل اصلی، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این درگیری که به دلیل اختلاف میان سوداگران مرگ بر سر مواد مخدر و اختلاف طرفین متخاصم بوده است، ۹ تن مصدوم و یک نفر به دلیل وضعیت وخیم و شدت جراحت در بیمارستان فوت شد.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: همچنین وضعیت یکی از افرادی که در درگیری و تیراندازی روز گذشته در شهرستان اندیمشک آسیب دیده بود، وخیم گزارش شده است.

گودرزی با بیان این‌که تیراندازی در این درگیری موجب مجروح شدن تعدادی از افراد متخاصم شد، عنوان کرد: ۴ باب منزل مسکونی نیز در این درگیری طعمه حریق شد. همچنین ۳ دستگاه خودرو، یک دستگاه موتور سیکلت و یک اسلحه شکاری پس از درگیری، کشف و ضبط شده است.

فرماندار اندیمشک با بیان این‌که روند قضایی پرونده در حال انجام است، گفت: با مداخله به موقع نیروی انتظامی و به ویژه دستگاه‌های امنیتی و قضایی و نشست با بزرگان و ریش سفیدان، اکنون در منطقه درگیری، امنیت برقرار شده و وضعیت تحت کنترل است.

کلمات کلیدی : تیراندازی+اندیمشک

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:20

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

رهبر معظم انقلاب در دیدار عیدانه جمعی از مسئولان فرمود: اقتصاد مقاومتی معنایش این است كه انقلاب نشان بدهد كه هویّت درونی این كشور قادر است خود را اداره كند.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ظهر سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۹۵ جمعی از مسئولان كشور در سطوح مختلف، به مناسبت آغاز سال نو با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند. خبر و گزارش رسمی این دیدار منتشر نشد اما با توجه به اهمیت بیانات رهبر انقلاب در این دیدار و آنكه مخاطب بیانات معظم‌له تنها حاضران در این دیدار نبودند، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از متن بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار را منتشر می‌كند.

این جلسه جزو معدود جلسه‌هایی است كه بنده تقریباً همه‌ی حضار را می‌شناسم. خیلی از این جلساتی كه تشكیل می‌شود اینجا، جمعیت‌هایی هستند، اغلب را بنده نمی‌شناسم، حالا بعضی‌ها را ممكن است به اسم [بشناسیم] لكن حضوراً نمی‌شناسم. این جلسه جزو معدود جلساتی است كه تقریباً همه‌ دوستان و برادران و شاید خواهران -حالا خواهران را آدم درست تطبیق نمی‌كند- قاعدتاً خواهران هم جزو كسانی هستند كه از نزدیك می‌شناسیم‌شان. با بسیاری از شماها هم كار كردیم ما، یعنی در طول این سالهای متمادی همكاری داشتیم، همفكری داشتیم و كار كردیم. از این جهت، جلسه برای بنده جلسه‌ی شیرینی است و امیدواریم كه ان‌شاءالله خدای متعال به شماها توفیق بدهد و كار را به بهترین وجه ادامه بدهید.

**یك جنبه‌ِ دیگر این جلسه این است كه این جلسه مشتمل بر افكار و نگاه‌ها و گرایشهای مختلف سیاسی است. انواع و اقسام اینجا من دارم جلو چشم، یك چهل تكه‌ی قشنگی است. از همه‌جور الحمدالله هستند. این تنوّع -این را شما بدانید این نظر قطعی من است، حالا دوستانی كه با من كار كردند سالها از نزدیك می‌دانند این نظر را- این تنوّع چیز مطلوبی است، چیز نامطلوبی نیست. البته مشروط بر اینكه سادگی و ساده‌لوحی به خرج ندهیم، بچگی به خرج ندهیم و مثل بعضی از كشورهای دیگر كه آدم می‌بیند سرِ یك چیزهای كوچك، اختلاف سلیقه‌ها تبدیل می‌شود به یك دعواهای بزرگ، گاهی بنیانی، می‌افتند به جان هم. به جان هم افتادن هم از زبان شروع می‌شود، لكن به زبان ختم نمی‌شود.

***یك وقتی اینجا چند سال قبل از این، انواع روزنامه‌نگارهای مختلف، جور واجور آمده بودند اینجا، و در میانشان افرادِ [مختلف بودند] آن‌وقت تازه این تعبیر «دگراندیش» باب شده بود، من گفتم من اصلاً قبول ندارم این تعبیر را. دگراندیش، خب دگراندیش، دگراندیشی یك جرم كه نیست، خب اندیشه است؛ شما یك‌جور فكر می‌كنید، رفیقت یك‌جور دیگر فكر می‌كند در مسایل مختلف، ایرادی ندارد. منتها یك شرط دارد. غیر از این شرطی كه عرض كردیم كه چنگال به هم نزنند و اینها، شرط دیگر این است كه همه متوجه به انقلاب باشد. مسئله‌ی انقلاب جدّی گرفته بشود. این مهم است. این رودخانه‌های كوچك و بزرگ از جوانب مختلف، همه به این اقیانوس انقلاب بریزد، به نفع انقلاب تمام بشود.

***اقتصاد مقاومتی یك كلّ فراگیر است كه از عرصه‌ علمی تا عرصه‌ فعالیتهای فنّی، تا عرصه‌ خدمات، تا عرصه‌ بازرگانی و صادرات و واردات، تا عرصه‌ آموزش در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها، همه را شامل می‌شود. اگر ما جدی بگیریم، الان مثلا فرض بفرمایید گزارش می‌آید، حالا من نمی‌دانم، فلان دستگاه را یا فلان ابزار را یا فلان قطعه را كه خیلی هم مهم است و كاربرد زیادی دارد، فرض كنید فلان دستگاه فنّی ما دارد می‌سازد، خوبش هم می‌سازد، مپنا، آقای علی‌آبادی اینجا نشسته، من‌باب مثال؛ بعد همین را ما وارد كنیم. خب این بد است. این ضدِّ آن جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی این چیزها را نفی می‌كند. اقتصاد مقاومتی اثباتی دارد و نفی‌ای.
اثباتش همین است كه ما یاد بگیریم كه به سمت تولید داخلی رو بیاوریم. عمده تولید است.

نبایدهایش مهمتر است. نبایدهای اقتصاد مقاومتی مهمتر است. یك كارهایی را نباید كرد.

شناسایی این نبایدها خیلی مهم است. بعد جرأت اقدام این نبایدها خیلی مهم است. در زمینه‌ بازرگانی نمونه‌های مهمش هست، ‌ در زمینه‌های صنعتی و فنّی همین‌جور، در زمینه‌ آموزش دانشگاه‌ها همین‌جور. اقتصاد مقاومتی معنایش این است كه انقلاب نشان بدهد كه هویّت درونی این كشور و این ملت قادر است خود را اداره كند و رشد بدهد و تعالی بدهد. این معنای اقتصاد مقاومتی [است]. این باید تحقق پیدا كند.

***شماها می‌توانید همه كمك كنید. واقعاً هركدام در بخشهای مختلف كه هستید كمك كنید، هم در زیر مجموعه‌های خودتان، هم آنها كه، هم در حوزه‌ نفوذ خودتان. فرض كنید نماینده‌ مجلس در مجلس، ‌ مسئول فلان نهاد در آن نهاد، مسئولان گوناگون در بخشهای مختلف، بخشهای آموزشی، بخشهای علمی و غیره. این اساس كار است. اگر این نشد، یعنی اگرچنانچه ما به این توان داخلی و درونی خودمان تكیه نكردیم و آن گنجینه‌ را استخراج نكردیم، این معدن را، كه یك معدن عظیمی است، اگر این معدن را استخراج نكردیم یا آنچه كه استخراج شده را گذاشتیم خراب بشود و فرو بریزد، آن وقت محتاج بیرون خواهیم بود. احتیاج به بیرون هم چیز خیلی خطرناكی است. به مجرّد اینكه احساس كردند شما محتاج هستید، یك ملتی محتاج است، فشار می‌آورند، ‌فشار را زیاد می‌كنند، ‌لگد می‌زنند، تحقیر می‌كنند. این‌جور نیست كه شما مثلاً به فلان دولت مستكبر بگویید خیلی خب، ما دیگر با شما كاری نداریم، شما هم با ما كار نداشته باش.

قضیه این‌جوری تمام نمی‌شود. ما به شما كار نداریم، این حرف در مسائل جهانی و بین‌المللی و معارضه‌ قدرتها و صف‌آرایی جبهه‌های قدرت اصلا معنی ندارد. باید جلویش را بگیریم. باید مانعش بشوید، وَ الّا می‌آید جلو. حرف این است.

***اینكه ما راجع به مسایل خارجی و سیاست خارجی و استكبار و نمی‌دانم از این حرفها هی مكرر می‌گوییم، تكرار می‌كنیم در حرفهای عمومی، در حرفهای خصوصی، این بخاطر این است. نه اینكه ما با ارتباط با فلان كشور -حالا كشور اروپایی، كشور آسیایی، آفریقایی- مخالفیم، نه، آنهایی كه با بنده كار كردند می‌دانند. بنده هیچ مخالفت كه ندارم بلكه از اول مشوّق این‌جور ارتباطات بودم، الان هم هستم. الان هم مسئولین دولتی را دایماً تشویق می‌كنم به افزایش ارتباطات. منتها ارتباطات با چه كسی؟ ‌ارتباط با چه كسی؟ ‌آن كسی كه می‌خواهیم با او ارتباط بگیریم چه انگیزه‌ای دارد؟ ما در مقابل انگیزه‌ او چه توانی داریم، اینها باید محاسبه بشود، بدون محاسبه كه نمی‌شود. حرف این است، اقتصاد مقاومتی در واقع این است.

بحث مقابله‌ با استكبار در ماهیّت و هویّت خودش غیر از اقتصاد مقاومتی، در بخش اقتصاد حالا، هیچی دیگر نیست. استقلال فرهنگی هم كه من همیشه سالها روی آن تكیه كردم هم جزو همین چیزهاست. اما حالا بحث اقتصاد است. این سالها مسأله‌ اقتصاد برای ما مسأله‌ اول است.

این بحث استكبارستیزی و دعوای با كسانی كه در خلاف این جهت حركت می‌كنند، نهیب زدن به آمریكا و دیگران، این درواقع آن روی سكه‌ی اقتصاد مقاومتی است. بخواهید شما اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا كند، بدون این نمی‌شود، بدون این نمی‌شود. طرف، ابزارهای قدرتش زیاد است، توانایی‌های زیادی دارد، به هیچ وجه ما دشمن را دست كم نمی‌گیریم و می‌دانیم دشمن كه هست و چه هست و چه قدر توانایی دارد، اما از توانایی‌ خودمان هم نمی‌توانیم غفلت كنیم، ما هم توانایی‌های زیادی داریم. ممكن است از نوع دیگری باشد اما توانایی است. دلیل توانایی اینكه اینها به خون امام بزرگوار و به خون این انقلاب تشنه بودند از روز اول. الان سی و هفت سال است این انقلاب روزبه‌روز دارد رشد می‌كند،

پس ما تواناییم كه توانستیم رشد كنیم. اگر توانایی نبود كه رشد نمی‌شد. پس این توانایی است. این بهترین دلیل بر امكان شئ، بر احتمال وقوع شئ، ‌وقوع خود آن شئ است. ‌واقع شده دیگر. ‌ ما الان سی و هفت سال است داریم حركت می‌كنیم، پیش می‌رویم، كار می‌كنیم، ایستادگی می‌كنیم. بنده حرفم این است. این را دنبال كنید. این هر دو روی سكه را دنبال كنید، هم در مجلس دنبال كنید هم در دولت دنبال كنید، هم در بخش‌های مختلف نهادها دنبال كنید، ‌ارتباطات دارید، آشنا هستید، می‌شناسید مسئولین را، سالها در مسئولیت بودید، با هم بودید، هم در دانشگاه‌ها به خصوص دنبال كنید، ‌در محیط‌های فرهنگی دنبال كنید. این عرض ماست.

اگر این بشود آن وقت ان‌شاءالله عید، مباركِ به معنای واقعی خواهد بود. این كه عرض كردیم به شما كه خدا مبارك كند، درواقع همه‌ این حرفها در این «مبارك» هست، ‌از همه‌تان متشكرم.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:20

کد مطلب: 346764

قلعه‌نویی: بدترین خبری بود که شنیدیم

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۱

سرمربی تیم تراکتورسازی می‌گوید شنیدن خبر فوت مهرداد اولادی ذهن او را قبل از بازی تیمش مقابل الهلال به هم ریخته است.

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی گفت: من سابقه کار کردن با مهرداد اولادی را در استقلال و رده ملی دارم. او یک بازیکن سریع، تکنیکی و تمام‌کننده بود که من هرگز نفهمیدم چرا به حقش نرسید. او باید در سطح اول اروپا بازی می‌کرد ولی شرایط مطابق میل او پیش نرفت.

قلعه‌نویی در پایان حرف‌هایش می‌گوید: این بدترین خبری بود که می‌توانستیم بشنویم. امیدوارم که خانواده‌اش از زیر آوار این خبر تلخ بیرون بیایند.

کلمات کلیدی : مهرداد اولادی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:13

کد مطلب: 346775

چند نمونه کاربردی

برای سوزاندن کالری هر غذایی چقدر باید بدوید؟

بخش‌دانش و فن‌آوری الف،31 فروردین95

کسانی که قصد کم کردن وزن‌شان را دارند همیشه سرشان در حساب و کتاب میزان کالری دریافتی بدن‌شان و میزان کالری است که مصرف می‌کنند یا می‌سوزانند.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۱

 کسانی که قصد کم کردن وزن‌شان را دارند همیشه سرشان در حساب و کتاب میزان کالری دریافتی بدن‌شان و میزان کالری است که مصرف می‌کنند یا می‌سوزانند. چند نمونه از خوراکی‌هایی که سالم به حساب نمی‌آیند نشان می‌دهند چقدر نیاز به ورزش برای مصرف کالری‌شان دارید!

بر اساس این نمونه‌ها،برای مصرف کالری دریافتی از یک بسته سیب‌زمینی سرخ کرده ساده که خیلی‌ها در کنار فست فود سفارش می‌دهند باید نزدیک به ۶ کیلومتر بدوید. یک همبرگر ساده هم برایتان ۴ کیلومتر خرج برمی‌دارد!

کلمات کلیدی : دانش و فناوری-کالری

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:13

کد مطلب: 346766

افزایش حق‌مسکن کارگران قطعی شد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۱

اعضای شورای عالی کار در نشست عصر امروز خود با افزایش حق مسکن ماهیانه کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان موافقت و مقرر کردند وزیر کار نامه‌ای در این باره به معاون اول رئیس جمهور بنویسد.

شورای عالی کار در نشست عصر امروز خود درباره افزایش حق مسکن امسال کارگران از ۲۰ هزار تومان در ماه به ۴۰ هزار تومان به جمع بندی رسید و مقرر شد در هفته آینده نامه ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور ارسال شود.

به گزارش مهر، براساس روال موجود، معاون اول رئیس جمهور باید دستور بررسی مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حق مسکن مشمولان قانون کار را در هیات وزیران صادر کند و سپس وزرا رای مثبت خود را در این باره اعلام کنند.

احتمال می رود در صورت طی شدن روال قانونی، کارگران بتوانند از اردیبهشت ماه امسال حق مسکن جدید را به همراه حقوق و دستمزد ماهیانه خود دریافت کنند.

پیش از این، قرار بود حق مسکن کارگران در سال گذشته از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد که با مخالفت دولت، تاکنون مسکوت مانده بود.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:13

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۰

پدر و مادر «امیرحسین پورجعفر» متهم به قتل ستایش قریشی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس سکوت خود را شکسته و از واقعیت حادثه و بسیاری از اظهارات و مطالب دروغ رسانه‌ها پرده برداشتند.

خبر دردناک قتل یک دختر ۶ ساله افغانستانی دل‌ها و قلب‌های مردم ایران و افغانستان را به درد آورده است.

به گزارش فارس، در پی مفقود شدن دختر بچه ۶ ساله مهاجر افغانستانی به نام «ستایش قریشی» در منطقه خیرآباد ورامین، روز یکشنبه ۲۲ حمل، خانواده ستایش اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای مبنی بر مفقود شدن دخترشان می‌کنند و تمام منطقه و محله زندگی را به دنبال ستایش جستجو می‌کنند. اما شب هنگام جسد ستایش از منزل همسایه یافت می‌شود.

این حادثه حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته است و شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارات نسنجیده و دروغ‌ها و بسیاری از اظهاراتی است که به دور از واقعیت است.

گاهی عنوان کرده‌اند خانواده ستایش تهدید شده‌اند، گاهی عنوان کرده‌اند که حق برگزاری مراسم ختم ندارند، گاهی عنوان کرده‌اند خانواده متهم به قتل ستایش از خانواده شهید هستند و نمی‌توان پرونده را پیگیری کرد، و بسیاری از مطالب دیگر... .

بر همین اساس تلاش کردیم برخی از زوایای این حادثه را در گفت‌وگو با پدر و مادر «امیرحسین پورجعفر» متهم به قتل ستایش قریشی بررسی کنیم.

آنچه در ذیل می‌آید، گفت‌وگوی خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با والدین متهم به قتل ستایش قریشی است که سکوت خود را شکسته و از واقعیت حادثه و بسیاری از اظهارات و مطالب دروغ رسانه‌ها پرده برداشتند.

«حبیب پور جعفر» پدر امیرحسین در رابطه با نحوه اطلاع از حادثه گفت: وقتی سر کار بودم، به من اطلاع دادند که پسرم قتلی مرتکب شده است، من نیز بلافاصله با فرزندم برای معرفی به کلانتری رفتیم، پسرم اعتراف کرد که قتل را انجام داده است من را نیز یک شب در بازداشت نگه داشتند و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردند که من گناهی نکردم، من را آزاد کردند.

خانواده شهید نیستیم، مانند آقای قریشی از افراد عادی جامعه ایرانیم

وی با بیان اینکه کارگر و از قشر ضعیف جامعه است، خاطرنشان کرد: به همراه خانواده مقتول در یک کوچه زندگی می‌کینم و مقتول مثل خانواده خودم است، روز ختم نیز نیز می‌خواستم در مراسم شرکت کنیم اما به دلیل اینکه جنجالی به پا نشود، در مراسم شرکت نکردیم.

ستایش را بچه خودم می‌دانم

پورجعفر با تأکید بر اینکه ما و خانواده آقای قریشی همسایه هستیم و هیچ مشکلی در طول سالهای گذشته با همدیگر نداشته و نداریم، افزود: به هیچ عنوان پسرم را مخفی نکردم، اینکه از سوی برخی رسانه‌ها آمده دروغ است، با دست خودم پسرم را تحویل دادم، حتی یک شب در بازداشتگاه بودم و بعد از اطمینان از بی‌گناهی من را آزاد کردند، وجداناً فکر می‌کنم که مقتول بچه خودم بوده است.

هرچه قانون حکم کند،می‌پذیریم/ایرانیان و افغانستانی‌ها در برابر قانون یکسانند

وی با تأکید براینکه من در اختیار قانون هستم و هرچه قانون بگوید می‌پذیرم، گفت: فرزند من اگر خلافی مرتکب شده است، بر اساس قانون عمل می‌کنیم، تفاوتی بین ما با افغانستانی‌ها نیست، تبعیضی بین ما وجود ندارد و من و پدر مقتول از اقشار ضعیف هستیم و هرچه قانون بگوید عمل می‌کنم.

پورجعفر ادعای برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه من از خانواده شهید هستم را کذب دانست و گفت: این صحبت‌ها از سوی من گفته نشده است، ما با خانواده مقتول فرقی نداریم و بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: فرزندی که خدا می‌دهد را خودش از ما پس می‌گیرد، خانواده مقتول خانواده خوبی هستند و به ما بدی نکردند، نمی‌دانم چرا فرزندم مرتکب این گناه شد، من شرمنده خانواده مقتول هستم، من یک کارگر ساده هستم و هیچ جایگاهی ندارم ،تحت فشار هم نیستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنم.

مادر متهم به قتل ستایش: در غم خانواده ستایش شریکیم

در ادامه این مصاحبه مادر امیر حسین پورجعفر با تأکید بر صحبت‌های همسرش گفت: شایعاتی که درباره اختلاف خانواده ما با مقتول گفته می‌شود درست نیست، چهار سال است همسایه هستیم و با هم به خوبی زندگی کردیم، حتی عموی ستایش زمانی که پسرم متولد شد، دسته گلی برای ما آورد ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار نداشتیم که فرزند مان را این کار را کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار این را نداشتیم که فرزندمان این گناه را مرتکب شود، از پدر و مادر ستایش معذرت خواهی می‌کنیم و اینکه ما را در غم خود شریک بدانند، در مراسم دفن ستایش هم از دور شرکت کردم.

فرزندم گفت شیطان او را گول زده است

مادر متهم به قتل ستایش با بیان اینکه پدر مقتول همانند برادر من است، گفت: وقتی پدر ستایش می خواست که ماشین خود را نزدیک منزل ما پارک کند، به او می گفتیم که مزاحمتی برای ما ندارد، شایعات در مورد ما اشتباه است هرچه قانون بگوید رضایت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بعد از اینکه شنیدم پسرم مرتکب قتل شده است،گفت: وقتی فرزندم به ما اطلاع داد که مرتکب قتل شده به حدی حالم بد بود که در بیمارستان بستری شدم و گفتم که پسرم باید در زندان بماند.

وی تصریح کرد: او به من گفت که شیطان من را گول زده است به من گفت که عذاب وجدان دارد. پسرم آزارش به هیچ کس نرسیده بود، او ۱۵ سال دارد و کارت ملی هنوز نگرفته است، اینکه رسانه‌ها می‌گویند او ۲۰ سال دارد، دروغ است.

مادر متهم به قتل ستایش اظهار داشت: ما در غم این افراد شریک هستیم و با این خانواده هیچ کدورتی نداشتیم، غم آنها غم ما است و ما فکر می‌کنیم بین ایرانی و افغانستانی تفاوتی ندارد همه با هم همدل هستیم و قانون هرچه تصمیم بگیرد تابع قانون هستیم و با قانون پیش می رویم.

هیچ تجاوزی به مقتول نشده است

وی افزود: خدا شاهد است ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم، فرزندم به من گفت که شیطان در پوست من رفته است.

مادر امیرحسین پورجعفر با بیان اینکه هیچ تجاوزی به مقتول صورت نگرفته است، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تجاوزی صورت نگرفته و به پدر مقتول اعلام شده است، از رسانه ها خواهش می‌کینم به خاطر خدا این حرف‌ها را نزنند.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:08

کد مطلب: 346743

ورود خودرو جدید اروپایی به ایران!

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰

یکی از مهم‌ترین خبرهای خودرویی سال گذشته، ورود برند اشکودا با خودروی سدان «اکتاویا» به بازار کشور بود؛ اما حالا دومین برند از اشکودا یعنی «سوپرب» نیز در حال ورود به کشور است.

یکی از مهم‌ترین خبرهای خودرویی سال گذشته، ورود برند اشکودا با خودروی سدان «اکتاویا» به بازار کشور بود؛ اما حالا دومین برند از اشکودا یعنی «سوپرب» نیز در حال ورود به کشور است. به گزارش صنعت نويس به نقل از عصرایران، پس از کسب جواز ورود اشکودا اکتاویا به کشور در سال گذشته، شاهد صدور مجوز واردات دومین برند از اشکودا یعنی «سوپرب» (SUPERB) هم در یکی دو روز گذشته هستیم.

دومین خودروی سدان شرکت خودروسازی جمهوری چک که امسال در لیست برترین خودروهای سال اروپا قرار گرفت قرار است به همراه برادر بزرگ‌ترش به بازار کشور ما قدم بگذارد.

براساس اطلاعاتی که پیرامون نسخه مجوز گرفته این خودرو منتشر شده، در میان خیل عظیم پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده برای این برند معروف اروپایی، تنها مدل ۲ لیتری بنزینی این خودرو با حجم دقیق ۱۹۸۴ سی‌سی وارد کشور خواهد شد که می‌تواند با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخاری خود، حداقل شتابی تقریبا ۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی ۲۴۵ کیلومتر بر ساعتی به ثبت رساند.

مقدار مصرف سوخت این پیشرانه در قبال تولید قدرت ۲۱۸ اسب بخاری هم چیزی حدود ۶.۵ لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده است.

از ویژگی‌های بارز این خودرو می‌توان به سیستم کنترل دینامیکی شاسی با حالت‌های مختلف رانندگی، فضای پای زیاد و حجم صندوق بار ۶۲۵ لیتری، کسب ۵ ستاره ایمنی از سازمان‌های اروپایی، سیستم حفظ فاصله ایمن با خودروهای جلویی، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:08

کد مطلب: 346651

فارین پالیسی: متن برجام دقیق نیست/ آمریکا تلویحا معاملات دلاری با ایران را پذیرفته است

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵

فارین پالیسی با اشاره به اختلافات ایران و آمریکا بر سر معاملات دلاری نوشت: این اختلافات از غیر دقیق بودن متن برجام ناشی می شود در عین حال دولت آمریکا در دستورالعمل حقوقی که روز اجرای برجام منتشر کرد معامله دلاری با ایران را تلویحا تایید کرده است.

به گزارش تسنیم، فارین پالیسی طی گزارشی نوشت: در طی چند هفته گذشته، دولت اوباما سینگنال هایی را ارسال کرده مبنی بر اینکه قصد دارد امتیازات بیشتر و پیش بینی نشده ای را به ایران بدهد. این امتیازات شامل اعطای امکان دسترسی غیرمستقیم به معاملات مالی دلاری می شود.

دولت آمریکا معتقد است که برای احترام به روح توافق باید این امتیاز اضافه را به طرف ایرانی بدهد. اما کنگره نظر دیگری دارد و ادعا می کند چنین دسترسی ای در متن اصلی برجام نیامده و هدیه ای به ایران است که نباید بدون گرفتن امتیازات بیشتر از تهران واگذار شود. همانطور که باراک اوباما، اخیرا این سوال را مطرح کرده: اگر ایران امتیازات بیشتری نمی دهد، چرا آمریکا باید برای احترام گذاشتن به روح برجام امتیازات بیشتری را اعطا کند؟

این اختلافات از غیر دقیق بودن متن توافق ناشی می شود. از روز اجرای توافق، بزرگترین بانک های جهان به خودداری از همکاری های بانکی با مشتریان ایرانی یا شرکت هایی که به دنبال تجارت در ایران هستند ادامه داده اند، زیرا نگران اند که متهم به نقض تحریم های پابرجای دولت آمریکا شوند.

این امتناع از همکاری موجب بروز مشکلاتی شده است: شرکت های مهم اروپایی نتوانسته اند خدمات بانکی ضروری برای تجارت در ایران را دریافت کنند. ایران اعلام کرده که آمریکا به تعهدات خود بر اساس توافق عمل نمی کند. ادعای ایران توافق را تهدید می کند و دولت آمریکا در ۲ هفته گذشته با تلاش برای یافتن راه هایی به منظور انگیزش بانک ها جهت آغاز تجارت با ایران به این ادعا پاسخ داده است. دولت آمریکا در حال بررسی دادن اجازه به این بانک هاست تا تراکنش های دلاری را در بیرون از آمریکا از سوی شرکت های طرف همکاری با ایران انجام دهند.

اما دولت آمریکا نمی تواند این کار را بدون نقض تحریم منع دسترسی مستقیم یا غیر مستقیم ایران به سیستم مالی آمریکا انجام دهد. مقامات دولت آمریکا هنگام توضیح توافق در کنگره گفته بودند که ایران به سیستم مالی آمریکا یا دلار آمریکا دسترسی نخواهد داشت. برای مثال آدام سزوبین، معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۵ در توضیحاتی که در کمیته بانکی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد اطمینان داد که: «هیچ بانک ایرانی ای نمی تواند به سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشد. یا حساب باز کند، اوراق بهادار بخرد یا حتی یک معامله دلاری انجام دهد.»

در حالی که بر اساس این اظهارات بانک ها به صراحت از انجام تراکنش های موسوم به «یو ترن» از طرف مشتریان ایرانی ممنوع بودند، کنگره دخالت کرد و اعلام کرد که ایران حتی به دلار آمریکا در داخل یا خارج از آمریکا نیز دسترسی نخواهد داشت. دادن دسترسی به دلار به ایران امتیاز مهمی است که در بندهای توافق ذکر نشده است.

دولت آمریکا در ماه های اخیر از ابهام زدایی در این زمینه خودداری کرده است. برای مثال، در دستورالعمل حقوقی ای که روز اجرای برجام منتشر شد، دولت اوباما اعلام کرده که «پس از روز اجرا، موسسات مالی خارجی باید همچنان اطمینان حاصل کنند که از طریق موسسات آمریکایی تراکنش های دلاری مرتبط با ایران را انجام ندهند.»

این تلویحا بدان معنا است که تراکنش های دلاری در خارج از آمریکا می تواند مجاز باشد و اینکه موسسات مالی خارجی می توانند به چنین معاملاتی مبادرت ورزند. با این حال، دولت اوباما هنوز به نحو راضی کننده ای این برداشت را تایید نکرده بلکه تفسیر را بر عهده موسسات مالی خارجی گذاشته که آیا برداشت کنند که می توانند تراکنش های دلاری را که مستقیما مستلزم استفاده از سیستم مالی آمریکا نیست را انجام دهند یا خیر.

کلمات کلیدی : دلار، برجام

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:07

کد مطلب: 346732

انتقاد شدید رییس هلال احمر از کاهش بودجه "امداد و نجات" در روزهای سیلابی

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۶

رییس جمعیت هلال احمر در واکنش به کاهش ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب مجلس برای سال ۹۵ هلال‌احمر، گفت: متاسفانه این اقدام در حالی صورت گرفت که نیروها و امدادگران هلال‌احمر در حال عملیات بودند و برای خدمت و نجات جان مردم تا سینه در سیل قرار داشتند.

پس از تصویب بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۹۵ جمعیت هلال احمر در مجلس و کاهش ۱۰۰ میلیارد تومان از آن به دنبال تذکر یکی از نمایندگان، دکتر سیدامیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به این موضوع افزود: کاهش بودجه جمعیت هلال‌احمر در شرایطی که اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۹۵ در مجلس تصویب شده بود، در حالی صورت گرفته که سال گذشته را نیز در هلال احمر با اقتصاد مقاومتی عبور کردیم.

وی افزود: زمان جبهه و جنگ هنگامی که رزمندگان به خط مقدم می‌رفتند همه مردم، دولت و مجلس پشت‌شان بودند و حمایت‌شان می‌کردند. اکنون هم امدادگران ما در خط عملیات هستند و جان مردم را نجات می‌دهند. این اقدام احساسی و بدون مطالعه در کاهش اعتبارات هلال‌احمر جای سوال دارد. صرف‌نظر از پرداخت یا عدم پرداخت حتی کل این بودجه، چنین اقدامی غیرمنطقی بود.

ضیایی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه‌ها امدادی باید بسیاری از کارهایش را قبل از بروز اتفاقات انجام دهد و همین امر نیازمند اعتبارات مستمر است و متاسفانه از همین مسیر در تنگنا هستیم.

وی با اشاره به عدم تحقق اعتبارات جمعیت هلال احمر در سال ۹۴، ادامه داد: سال گذشته را با سختی گذراندیم و ادامه این روند در سال جاری بسیار سخت‌تر خواهد بود. ایران کشور حادثه‌خیزی است و این مساله برای جمعیت هلال احمر بسیار سخت است.

ضیایی گفت: اعتباری که برای هلال احمر در نظر گرفته شده در اصل کم است، اینکه از همین کم هم برداشت شود، منطقی نیست و من تفسیری برایش ندارم. مردم، مجلس و مجموعه کشور نقشی محوری از هلال احمر می‌خواهند. نمی‌توان امکانات بزرگ‌ترین دستگاه امدادی را کم کرد و ما برای این موضوع نگرانیم.

امداد و نجات در استان‌های سیل‌زده همچنان در وضعیت فوق‌العاده
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از تهران نیز اعزام نیرو داشته‌اید یا خیر؟ گفت: اعزام نیرو از تهران لازم نبود؛ چراکه در استان‌ها به خوبی عمل شد و استان‌های معین نیز آماده بودند.

وی ادامه داد: البته آذوقه و ملزومات را اعزام کردیم، اما از آنجا که از ۴۸ ساعت قبل از بروز سیل در آماده باش بودیم، اقدامات امداد و نجات به خوبی پیش رفت. البته امداد و نجات در استان‌های گرفتار سیل هنوز از حالت فوق‌العاده خارج نشده و ادامه دارد.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: تا زمانی که شرایط پایدار نشده، مردم به خانه‌های خود بازنگردند و زمانی که مطمئن باشیم به خدمات هلال‌احمر نیازی نباشد، حالت فوق‌العاده ادامه خواهد داشت.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:07

کد مطلب: 346733

علت مرگ مهرداد اولادی مشخص شد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۳

متاسفانه دقایقی پیش مهرداد اولادی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

طی تماسی که با بیمارستان شهدای تجریش برقرار کردیم مشخص شد مهرداد اولادی در ساعت ۱۴:۵۶ به بیمارستان منتقل شده و تلاش پزشکان برای CPR (احیای قلبی ـ ریه) تلاش پزشکان به نتیجه نرسیده است. به گفته مسئولان بیمارستان علت فوت ایست قلبی بوده است؛ همان چیزی که هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس را هم از فوتبال ایران گرفت.

در حال حاضر مسئولان بیمارستان از مردم درخواست دارند که به جهت رعایت حال بیماران از حضور در این مکان خودداری کنند.

کلمات کلیدی : مهرداد اولادی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:07

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید به همراه دستیار ویژه امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی پیرامون سفر رئیس‌جمهور این کشور به ریاض، درباره «خوبی» برجام صحبت کردند.

به گزارش فارس، مقامات کاخ سفید در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی، از برجام و سوریه و نزدیکی مواضع واشنگتن با شورای همکاری خلیج فارس سخن گفتند.

باراک اوباما قرار است روز چهارشنبه(فردا) به عربستان سعوی سفر و ضمن دیدار با ملک سلمان و دیگر مقامات عربستان سعودی، در نشستشران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس هم شرکت کند.

پیش از این سفر، مقامات ارشد کاخ سفید در اظهاراتی پیرامون روابط نزدیک و همکاری‌های آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، از موضوعاتی چون توافق هسته‌ای ایران و سوریه صحبت کردند.

در همین ارتباط، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دستیار ویژه امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا در واشنگتن برای خبرنگاران از موضوعات مختلفی که اوباما در دیدارهایش در عربستان سعودی با مقامات ریاض و شورای همکاری خلیج فارس گفتگو خواهد کرد، گفتند.

«بن رودز» در سخنانش درباره سوریه و داعش گفت: «استراتژی آمریکا در ارتباط با مقابله با داعش در سوریه، بر روی حمایت، تجهیز و در برخی موارد آموزش جنگجویان در روی زمین متمرکز شده است».

این مقام ارشد کاخ سفید البته تاکید کرد که آمریکا برای اطمینان یافتن از «صلح در سوریه و منطقه» به بازبینی در سیاستهای خود برای ارائه کمک‌های بیشتر برای حصول به اهدافش ادامه خواهد داد.

رودز در ادامه ادعاهای آمریکایی‌ها درباره برجام هم مدعی شد: «برداشتن تهدید ایران هسته‌ای، برای آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس خوب است...در یک سال ما دیده‌ایم که ایران رآکتور آب سنگین خود را تغییر داده، ذخایر اورانیوم غنی شده خود را خارج و سانتریفیوژهایش را به میزان قابل توجهی کم کرده است».

دستیار ویژه در امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا هم به سفر اوباما به عربستان سعودی و دستور کار او اشاره کرد.

رابرت مالی از برررسی و در دستورکار بودن مسائل مختلفی از قبیل، سوریه، ایران، یمن، داعش و دیگر موضوعات منطقه در گفتگوهای رئیس‌جمهور آمریکا سخن گفت.

او درباره سوریه گفت :‌«کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود و ما بسیار از اهداف و آنچه می‌خواهیم بدان برسیم، فاصله داریم اما به لطف کاری که آمریکا با مشارکت شورای همکاری خلیج فارس و دیگران انجام داده، روند اوضاع مثبت است».

دستیار ویژه امور خاورمیانه همچنین با تاکید بر مطرح شدن موضوعات اقتصادی در این سفر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «رئیس‌جمهور اوباما می‌خواهد نظرات ملک سلمان و دیگر رهبران را درباره مواجه شدن با مسائل اقتصادی با توجه به کاهش شدید بهای نفت بشنود».

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 215 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:06

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۰

تعداد زيادي از بيماران مبتلا به بيماري ايدز به دليل انگ اجتماعي، بيماري خود را پنهان مي كنند و همين پنهان كاري، موجب گسترش اين بيماري و در نتيجه نداشتن آمار واقعي از مبتلايان به ايدز مي شود.

انگ ها چه دروني (از طرف خود فرد) و چه بيروني (از طرف جامعه)، نه تنها منجر به محروميت هاي اجتماعي و تبعيض مي شود، بلكه مي تواند بر سلامت فردي و اجتماعي تاثير منفي بگذارد.

عدم آگاهي كافي در مورد ايدز، تصور غلط در مورد شيوه هاي انتقال اين بيماري، عدم اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي، دسترسي نداشتن به خدمات درماني و احساس درمان ناپذير بودن ايدز، موجب انگ اجتماعي مي شود.
اين انگ از طرف جامعه با كاهش سلامت روان و سلامت اجتماعي اين افراد ارتباط قوي دارد و منجر به كاهش اعتماد به نفس مي شود.

يادمان باشد كه در مواجهه با فرد مبتلا به ايدز، قبل از هر چيزي بايستي از قضاوت در رابطه با اينكه چگونه و از چه راهي به بيماري خطرناك ايدز مبتلا شده، بپرهيزيم و به بيمار اجازه دهيم در جامعه حضور داشته و به زندگي عادي خود ادامه دهد.

آگاهي داشتن از بيماري ايدز و راه هاي انتقال و پيشگيري از آن به ما كمك مي كند تا خود از اين بيماري در امان باشيم و هم موجب مي شود تا با فرد دچار ايدز چه رفتاري داشته باشيم.

ايدز بيماري است كه توسط ويروسي به نام HIV در بدن بويژه در گلبول هاي سفيد خون رخنه مي كند و بتدريج قدرت دفاعي بدن را ضعيف و فرد را به انواع عفونت ها و سرطان ها مبتلا كرده و در نهايت منجر به مرگ او مي شود. از زماني كه فرد به HIV مبتلا مي شود، يعني از زمان ورود ويروس تا شروع بيماري ايدز ممكن است بيش از ۱۰ سال طول بكشد و در اين مدت نيز فرد سالم بوده و مي تواند به كار و فعاليت خود ادامه دهد اما احتمال انتقال ويروس از وي به ديگران وجود دارد.

بر اساس آخرين آمار، حدود ۳۰ هزار نفر مبتلا به ويروس HIV (عامل بيماري ايدز) در كشور ثبت شده‌ اند و تعداد واقعي افراد مبتلا به اين بيماري حدود يكصد هزار نفر تخمين زده مي شود.

رئيس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گيلان با بيان اين كه همه جاي دنيا به دلايل مختلف، آمار HIV واقعي نيست، گفت: آمار واقعي ايدز، بستگي به شرايط فرهنگي كشورها دارد.

دكتر سيد محمود رضواني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين برخي از مبتلايان به ايدز به دليل انگ اجتماعي بعد از اثبات اين بيماري، به مراكز مربوط به مشاوره ايدز، مراجعه نمي كنند و اين مهم نيز دليلي براي در دست نداشتن آمار واقعي از بيماري ايدز است.

وي تعداد مبتلايان شناسايي شده به ايدز در گيلان را ۲۸۰ نفر عنوان و اظهار كرد: از اين آمار، عده اي كوچ كردند، عده اي از دنيا رفتند، به تعدادي ديگر دسترسي نداريم و برخي هم از ما خدمات درماني و مشاوره دريافت مي كنند. وي در رابطه با الگوي ابتلا به ايدز در گيلان نيز خاطر نشان كرد: ۶۰ تا ۶۵ درصد از اين افراد از طريق تزريقي (معتادان به مواد مخدر) ، ۲۰ تا ۲۵ درصد از طريق جنسي و بقيه از طريق ديگر راه هاي انتقال از جمله از مادر به كودك مبتلا شده اند.

رضواني شناسايي بيماران مبتلا به ويروس HIV را مهم دانست و تصريح كرد: همانطوري كه گفته شده، انگ اجتماعي موجب مي شود كه افراد داراي رفتار پرخطر كه بايستي حتما به مراكز مشاوره بيماري هاي رفتاري مراجعه كنند، از اين كار خودداري نمايند.

وي به فعالت مركز مشاوره بيماري هاي رفتاري معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان براي شناسايي و ارائه خدمات به بيماران ايدزي اشاره و اضافه كرد: اين مركز در شهرهاي رشت، لاهيجان و آستارا فعال است و به زودي در شهرستان بندرانزلي نيز فعاليت خود را آغاز مي كند.

رئيس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان تصريح كرد: در اين مركز ابتدا مشاوره هاي لازم از مراجعه كنندگان انجام مي گيرد و در صورت نياز براي آزمايش اقدام مي شود. وي با بيان اين كه در صورت مثبت بودن آزمايش، كار درماني از بيمار آغاز مي شود، ادامه داد: تمام اقدامات در اين مركز با نهايت رازداري و اخلاق مداري است و خدمات نيز به صورت رايگان انجام مي گيرد.

رضواني با اشاره به درمان دارويي بيماران مبتلا به ايدز اظهار كرد: اگر مبتلايان به ايدز حرف هايي كه در اين مراكز به آنها گفته مي شود، خوب گوش كرده و به آن عمل كنند و مراجعه بموقع داشته باشند، به اندازه عمر طبيعي ، عمر خواهند داشت.

رئيس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان تصريح كرد: اگر بيماران ايدز از راه هاي انتقال پرهيز كنند، مي توانند همانند ساير افراد در جامعه فعاليت داشته و هم سفره خانواده، دوست و آشنا باشند.

وي با تاكيد بر ضرورت توجه به راه هاي انتقال ويروس HIV بيان داشت: تماس جنسي فرد مبتلا بدون استفاده از كاندوم، استفاده مشترك از وسايل تزريق و يا ساير ابزار تيز و برنده مانند تيغ و سوزن خالكوبي، انتقال از طريق خون و فرآورده هاي خوني آلوده و انتقال از مادر به نوزاد در دوران حاملگي، زايمان و شيردهي مهمترين راه هاي انتقال بيماري ايدز است.

وي يادآور شد: خويشتن داري در زمان تجرد و انجام ندادن روابط نامشروع جنسي، وفاداري به همسر در زمان تاهل، استفاده از كاندوم در تماس جنسي با شريك مبتلا يا مشكوك به ابتلا، پرهيز از مصرف مواد مخدر بويژه نوع صنعتي آن و روان گردان ها و استفاده نكردن از وسايل تيز و برنده مثل تيغ اصلاح، سوزن خالكوبي و وسايل تزريق به صورت مشترك از مهمترين راه هاي پيشگيري از بيماري HIV است.

رئيس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گيلان يادآور شد: هرگونه دست دادن، بغل كردن، بوسيدن فرد مبتلا به اين بيماري و نشستن در كنار اين افراد چه در محيط كار، مدرسه و خانه سبب انتقال بيماري نمي شود.

رضواني ادامه داد: استفاده از توالت، حمام و استخر مشترك، تماس پوست سالم با مايعات و ترشحات بدن فرد مبتلا، استفاده از تلفن، خوردن و آشاميدن يا استفاده از ظروف مشترك نيز سبب انتقال بيماري از فرد مبتلا به ديگران نمي شود.

وي آموزش را ركن مهم و اصلي در پيشگيري از بيماري مبتلا به ويروس HIV دانست و اضافه كرد: همه خانواده ها، مسئولان، رسانه ها و متوليان آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نهادهاي فرهنگي و تبليغاتي كشور بايد به صورت جدي به اين مهم توجه كنند.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:06

کد مطلب: 346716

پیشنهاد کتاب/ «ریحانه»؛ سیروس همتی؛ نیستان

وقتی زنان محتوم به شکست می شوند

سیروس همتی*، 31 فروردین 1395

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳

«ریحانه»
نویسنده: سیروس همتی
ناشر: نیستان، چاپ اول ۱۳۹۴
136 صفحه ، 8000 تومان

شما می‌توانید کتاب «ریحانه» را تا یک هفته پس از معرفی با ۱۰ درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی شهر کتاب آنلاین خرید کنید.

****

هیچ چیز به اندازه‌ی نوشتن، مرا از نوشتن چیزی که از بیان آن عاجزم، سیرابم نمی‌کند. پس می‌نویسم چون از بیان خیلی چیزها عاجزم .

واقعا تفاوت زنان با مردان، از نگاه قوانین ما چقدر دست‌و‌پاگیر و تاحدودی پیش‌پاافتاده است. مهمترین دلیل نوشتار «ریحانه» همین دلایل و نظایر این‌هاست. و دلیل مهم دیگر، نشان‌دادن آدم‌هایی است که خود را ارزان به حکومت می‌فروشند که بی‌شک، امروزه به وفور دیده می‌شوند.

ریحانه، دختری است که برای احقاق حق خود تلاش می‌کند... غافل از این که پشت پرده‌ی حکومت، قرار بر نرسیدن ریحانه به هدف محقّ خود است.

«کاش می شد سرنوشت از سر نوشت»: «یک‌سوم عمر ما در خواب می‌گذرد. در خواب چه می‌بینیم؟ چه می‌شنویم؟ چه می کنیم؟و چه‌های دیگر... چه ابهاماتی بر ما آشکار می‌شود؟ و ... » قهرمان نمایشنامه‌ی کاش می‌شد سرنوشت از سر نوشت،دختر شاه ختن است و هر شب در خواب خود، جوانی به خواب می‌بیند. در نهایت مقرر می‌شود که جوان را در عالم واقع ببیند ..که دیر می‌رسد...جوان کشته شده است.این نمایشنامه،نگاهی به نسخه گوشه‌ی تعزیه «دختر ختن» دارد. اساسا برداشت از تعزیه و تقویت بعد دراماتیک نسخه‌های تعزیه، تلاش برای امروزی‌کردن نسخه‌های تعزیه و زنده‌کردن آنها همیشه برایم دغدغه بوده و هست.

«قره‌نی» دغدغه‌های یک گروه موسیقی جهت اجرای کنسرت در خارج از کشور است.و در نهایت مشکلاتی که بر نوازنده قره‌نی بوجود می‌آید این خلاصه‌ی نمایش است. مطرح‌کردن مشکلات و معضلات یک گروه برای اجرا در خارج، دستمایه است برای مطرح‌کردن، عشق، سیاست و هنر که زیر لوای سیاست است. کی می‌شود که سیاست پای خود را از کفش هنر بیرون بکشد...خدا می‌داند بررسی اجمالی مشکلات یک نوازنده نابینا. بخش دیگری از دلایل نگارش اثر است.

محور و قهرمان هرسه نمایشنامه «زن» است. در هر سه نمایشنامه، زن محتوم به شکست است نه آنطور که نویسنده پایان آنها را رقم می‌زند بلکه آنطور که شرایط اجتماعی، قوانین و موقعیت‌ها رقم می‌زنند. هیچ کدام از این سه نمایشنامه، خاک صحنه را به خود ندیده‌اند... بی‌شک روی صحنه جلوه‌ای دگر خواهند یافت.

* این یادداشت توسط نویسنده کتاب نوشته شده است.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:06

کد مطلب: 346611

نشانه انجماد تولید و رکود

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴

رئیس مجمع واردات با اشاره به اینکه مشکل مراودات بانک‌های داخلی با خارج کشور تجارت خارجی را قفل کرده، تاکید کرد: اما باید توجه داشت که این، همه مسئله نیست و نباید همه مشکلات اقتصاد کشور را به این موضوع گره زد.

علیرضا مناقبی در گفت‌و‌گو با فارس در خصوص سفر رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا و اظهاراتش به این نکته اشاره کرد: آقای سیف در این سفر تلاش خود را بر گشایش تراکنش های مالی در حوزه بین المللی متمرکز کرده ولی به نظر می‌رسد بحران پیش روی اقتصاد ایران از جنس دیگری است.

وی با تایید این موضوع که مشکل مراودات بانک‌های داخلی با خارج کشور تجارت خارجی را قفل کرده تصریح کرد: گفته می‌شود که دولت آمریکا پیش از پایان دوره اوباما درحال طراحی شیوه ای است که به موسسات مالی در خارج از آمریکا اجازه می‌دهد برای تجارت مشروع با ایران به دلار دسترسی پیدا کنند اما این موضوع محتملی است که حداقل به خاطر فریب افکار عمومی جهانی به آن اقدام خواهد ورزید، اما باید توجه داشت که این، همه مسئله نیست و نباید همه مشکلات اقتصاد کشور را به این موضوع گره زد.

مناقبی با اشاره به تجمیع پول ها در فعالیت های غیر مولد اضافه کرد: دوره تشدید تحریم‌ها موجب شکل گرفتن مدلی از اقتصاد و تجارت در کشور شده که چندان انعطاف پذیر نیست و قطعا تغییر شکل دادن به آن و در هم شکستن تراکنش های میان ارکان آن می تواند هزینه های سنگینی به اقتصاد وارد کند و دقیقا این همان نقشه‌ای است که ممکن است تحریم کنندگان برای اقتصاد کشور ترسیم کرده باشند تا کشور در دوره« پریشانی اقتصاد» زمین گیر شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، کاهش حجم تجارت خارجی کشور، هم در حوزه واردات و هم در حوزه صادرات به هیچ وجه مقوله افتخار آمیزی نیست و نشان از برون گرایی و خودکفایی کشور ندارد. بلکه سیگنالی است که از انجماد تولید داخل و رکود اقتصاد حکایت می کند.

به گفته مناقبی، جمع برایند این دو موضوع در کنار کش و قوس های سیاسی و انتخاباتی می تواند برای اقتصاد کشور فاجعه بار باشد.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: تنگنای مالی بنگاه ها، تمرکز بیش از حد دولت بر مالیات ستانی، کاهش قدرت خرید مردم و علی الخصوص طبقه متوسط و پایین و در عین حال نزدیک شدن سیل نقدینگی به مرز یک هزار میلیارد تومان نمایانگر آن است که «عصر پریشانی اقتصاد» ممکن است به این زودی‌ها به پایان خود نزدیک نشود، حتی اگر ترافیک هیات‌های تجاری اروپایی به ماهیانه ۳۰ هیات برسد.

به گفته مناقبی، مباحثی نظیر رفت و آمد هیات‌های تجاری به کشور و یا مذاکرات غول های نفتی قطعا می تواند بر وضعیت اقتصادی ایران اثرگذار باشد، ولی قطعا آثار آن به اندازه اثری که ضعف ساختار اقتصادی کشور بجا می گذارد، نیست.

وی تصریح کرد: بحران « پایتخت زدگی مردم»، « دولت زدگی اقتصاد »، « شعار زدگی مسئولین»، « زمان کشی مدیران»، « کارآفرین کشی ادارات»،« پشت نقاب حمایت از تولید پنهان شدن دلالان»، « بد گویی از قاچاق در عین آمار ۲۵ میلیارد دلاری آن» موضوعاتی هستند که باید به موازات بحث بانکی و به منظور یافتن راهی برای نجات از« پریشانی اقتصاد» به آن پرداخته شود که متاسفانه منافع گروه های مختلف به این موضوعات عجین شده و آن ها اجازه چنین تحرکی به اقتصاد نمی دهند.

مناقبی در پایان تاکید کرد: منفعت هیچ یک از بازیگران منطقه ای در خروج اقتصاد ایران از «عصر پریشانی اقتصاد» نیست و به همین جهت در مقابل آن مقاومت می کنند و برای عمیق کردن آن لابی و رایزنی می‌کنند، اما مسلما هوشمندی سیاستگذاران حوزه اقتصاد و سیاست می تواند رهایی بخش اقتصاد از دامی باشد که کاسبان خارجی تحریم در روزنه های ضعف ساختار اقتصادی کشور پهن کرده‌اند.

کلمات کلیدی : رکود، تولید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:33

کد مطلب: 346690

تصاویر/ بلندقامتان حیات وحش

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴

زرافه حیوانی خارق العاده با زبانی‌ دراز است، او یک جانور آفریقایی، پستاندار، دارای پنجه و سم، بلندقدترین حیوان زمین و بزرگترین نشخوارکننده ‌است.

به گزارش مشرق، زرافه قدی بلند و همیشه سر به بالا دارد. قادر نیست به طور کامل از آنچه در زمین و زیر پایش است، آگاه شود. به همین دلیل، ممکن است، آسیب ببیند. سخت‌ترین کار برای این موجود، خوردن آب است، او به سختی این کار را انجام می‌دهد.

زرافه نمی‌تواند از علف‌های سطح زمین تغذیه کند. به همین دلیل رو به خوردن سرشاخه‌های درختان، به ویژه درختان نو رسته اقاقیا آورده است. گفته می‌شود در مناطق زیستی و بومی این حیوان آسیب زیادی به محیط زیست و طبیعت منطقه وارد می‌شود، چرا که تغذیه او مانع رشد درختان می‌شود.

زرافه که به شتر، گاو، پلنگ، معروف است، حیوانی با وجوه مشترک و در عین حال متضاد با دیگر حیوانات است. گردن و پا‌های او شبیه شتر، سر و شاخ، بدن، سم او شبیه گاو و شکل و رنگ پوست آن شبیه پلنگ است.

با وجود این، گوشت، شیر و پوست او بر خلاف گاو، قابل استفاده نیست. صبر و بردباری و قناعت شتر را ندارد. در بیابان خار نمی‌خورد و بار نمی‌برد.

چابکی، چالاکی و غرور پلنگ را هم ندارد. این حیوان معمولا کمیاب است و به جز در برخی نقاط جهان که زیستگاه آن است در سایر نقاط بیشتر مردم او را در باغ وحش‌ها، تصاویر کتاب‌ها و فیلم‌های مستند، دیده و شناخته‌اند.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:33

کد مطلب: 346691

تصاویر/ شاسی‌بلند جدید ژاپنی

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹

شرکت خودروسازی سوبارو از محصول جدید خود،"XV 2016" رونمایی کرد.

کلمات کلیدی : تصویر خودرو

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:33

کد مطلب: 346594

تصمیم مشترک عربستان، قطر و ترکیه درباره مذاکرات ژنو

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲

رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو تاکید کرد سعودی، قطر و ترکیه تصمیم گرفته‌اند مانع موفقیت مذاکرات ژنو شوند و آن را به شکست بکشانند.

به گزارش تسنیم، بشار الجعفری رئیس هیئت دولت سوریه در مذاکرات ژنو تاکید کرد عربستان، قطر و ترکیه تصمیم گرفته‌اند مانع موفقیت مذاکرات ژنو شوند.

نماینده دائم سوریه نزد سازمان ملل خاطر نشان کرد نوع دولت در سوریه همانطور که در بیانیه وین و قطعنامه ۲۲۵۴ آمده،دولت فراگیر ملی است.

هیئت ریاض در ادامه کارشکنی در مذاکرات ژنو خواستار به تعویق افتادن مذاکرات به دلیل آنچه به زعم خود اوضاع انسانی و آتش بس خواندند، شده است.

بر اساس گزارش المیادین، دی میتسورا روز جمعه درباره روند مذاکرات یک ارزیابی انجام خواهد داد.

المیادین گزارش داد بشار الجعفری از مذاکرات مثبت با دی‌میستورا خبر داده است که شامل تغییراتی بر سند ارائه شده از سوی نماینده بان کی مون است.

کلمات کلیدی : سوریه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:32

کد مطلب: 346675

ادعای نیویورک پست: ایران رشوه‌های جدید می‌خواهد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶

به ادعای نیویورک پست، دولت آمریکا به این دلیل توافق ایران را به عنوان یک معاهده به کنگره تحویل نداد که بتواند به طور مداوم در مفاد آن دستکاری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک پست—نزدیک به جمهوریخواهان تندرو—در مطلبی نوشت: اوباما تا چه اندازه در حمایت از توافق هسته‌ای ایران پیش خواهد رفت؟ توافقی که وی آن را مهمترین میراث خود می‌داند.

به ادعای نگارنده این مطلب، تهران به وضوح تهدید می‌کند در صورتی که به سامانه مالی آمریکا دسترسی پیدا نکند، از ادامه روند اجرای توافق امتناع خواهد کرد. «ولی‌الله سیف،» رئیس بانک مرکزی ایران، جمعه گذشته اعلام کرد واشینگتن به تعهدات خود در خصوص برجام عمل نمی‌کند؛ زیرا «ما همچنان قادر نیستیم از پول‌های بلوکه‌شده خود در خارج از کشور استفاده کنیم. در چنین شرایطی این توافق با شکست مواجه خواهد شد.»

به ادعای این مطلب، اما نباید انتظار داشت دولت اوباما حتی به بلوف‌های ایران پاسخ دهد. در واقع وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به فرماندارهای ۵۰ ایالت، از آن‌ها درخواست کرد درباره تحریم‌های ایالت خود علیه ایران تجدیدنظر کنند. این در حالی است که بیشتر این تحریم‌ها در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران نیست و به دلیل حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشکی این کشور و غیره وضع شده است.

در ادامه این مطلب ادعا شده است: «گروه ویژه اقدام مالی،» نهادی جهانی که با با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم مبارزه می‌کند، به تازگی اعلام کرد به طور خاص نگران حمایت مالی مداوم ایران از تروریسم بین‌المللی است. این نهاد از همه اعضای خود خواست اقداماتی مؤثر برای محافظت از بخش‌های مالی خود در مقابل خطراتی که ایران عامل ایجاد آن است، به کار ببندند.
در مقابل دولت اوباما در جهت مخالف حرکت می‌کند و در نظر دارد امکان انجام مبادلات مالی به دلار آمریکا از طریق یک مرکز تهاتری در هنگ‌کنگ را برای تهران فراهم کند.

در انتهای این مطلب، نگارنده در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: یکی از دلایلی که این توافق بد هرگز به عنوان یک معاهده به کنگره تحویل داده نشد این بود که اوباما هر زمانی بتواند مفاد آن را برای جلب رضایت تهران تغییر دهد. آن طور که به نظر می‌رسد این روند تا زمانی که ایران به هر آن چه می‌خواهد دست پیدا کند، ادامه خواهد یافت.

کلمات کلیدی : نیویورک پست، اوباما

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:32

کد مطلب: 346676

پاسخ مهران مدیری به انتقاد مسعود فراستی

مهران مدیری در برنامه دورهمی به انتقاد تند مسعود فراستی در برنامه هفت پاسخ داد.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸

کلمات کلیدی : مسعود فراستی، مهران مدیری

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:32